wtorek, 11 września 2018

"Dziewczyna z pociągu" Paula Hawkins

"Rachel każdego ranka dojeżdża do pracy tym samym pociągiem. Wie, że pociąg zawsze zatrzymuje się przed tym samym semaforem, dokładnie naprzeciwko szeregu domów.
Zaczyna się jej nawet wydawać, że zna ludzi, którzy mieszkają w jednym z nich. Uważa, że prowadzą doskonałe życie. Gdyby tylko mogła być tak szczęśliwa jak oni.
I nagle widzi coś wstrząsającego. Widzi tylko przez chwilę, bo pociąg rusza, ale to wystarcza.
Wszystko się zmienia. Rachel ma teraz okazję stać się częścią życia ludzi, których widywała jedynie z daleka. Teraz się przekonają, że jest kimś więcej niż tylko dziewczyną z pociągu."

Moja ocena 9/10

"[...]Jesteś jak te psy, te niechciane, które przez całe życie są źle traktowane. Kopiesz je i kopiesz, a one wciąż wracają, wciąż płaszczą się i merdają ogonem. Proszą, błagają. Mają nadzieję, że tym razem zrobią coś dobrze i wreszcie je pokochasz. Taka właśnie jesteś, prawda Rach? Jesteś psem."



Zakochałam się. Czytając tyle niepochlebnych opinii, zastanawiam się co ludzie widzą złego w tej książce. Ja właśnie dzięki takim książką jak ta, zakochałam się w nich.
Ale jak to się mówi, "Tyle ludzi, tyle opinii"
Dla mnie ta książka to było coś wielkiego, do samego końca nie mogłam domyślić się zakończenia.
Akcja szybko się rozgrywa, nawet nie wiedziałam kiedy i zaledwie pięć godzin później byłam już na samym końcu.
Bardzo polubiłam główną bohaterkę, pomimo jej nałogu, czy oderwanych od rzeczywistości momentów, miała coś w sobie. Była kimś więcej, niż tylko "dziewczyną z pociągu"
Styl autorki strasznie mi się podobał, ma lekkie pióro, od razu to widać, dlatego książkę czyta się tak szybko .
Od razu po skończeniu tej powieści, wiedziałam, że muszę koniecznie obejrzeć film. Obejrzałam, tylko połowę, dalej nie byłam w stanie. Tak dobra książka, tak kiepski film. Gdybym miała ocenić film, było by to jedno wielkie "nieporozumienie" .
Jak najbardziej polecam sięgnąć po tę powieść. Jest naprawdę godna uwagi .


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

"Zanim się pojawiłeś" Jojo Moyes

Wydaje mi się, że prawie większa połowa zna tę powieść i na pewno wie o czym jest, bo powiedzmy szczerze było o niej naprawdę głośno. Niest...